Sunday 30 September 2012

Ayah part2

Hari Sabtu . .
jam1 PM...
aku tiba di perkarangan hospital Queen Elizabeth 2( SMC ) . .. 
tempat ayah aku kena tahan .. .

tangan aku berpeluh...nervous..
xsabar tengok keadaan ayah yang "mereka" khabar makin ok..
naik lif . ..
tingkat 5 ....wad 5 .. 

sebelum tu aku mau cerita sikit,...
aku nie budak kampung  ... 
jadi ...
agak "jakun" la sikit kan../banyakjugalah ><"
kau tau tidak jakun tu apa ?
ianya sinonim dengan "sakai" ..heheh lagi lah kau xtau sakai tu apa kan  . .
sakai tu sejenismakananlaut   .. .yang . ...  . .. .. 
hoho~ aku xtau mau explain . ..tanya aku yang BM hangkang nie??...
. .. ada baik  kau tanya kakak Google ..supaya xmenyesal tanya aku ..sekianterimakasih~

... ayah aku kerja dengan kerajaan. ..
so dapat wad first class . ...
jadi .. 
aku pun "jakun" @ kebaru-baruan lah . ..
ngeee~
kau tau hotel yang 1@2 bintang tuh ?
yang kalau kau stay 1 hari/1malam  paling murah rm60,cincailah~~ ..
aku rasa wad ayah aku lagi "grand"  . ..hoho~
satu bilik... yangluas disediakan dua televisyen... untuk dua orang pesakit...
dan
satu bilik mandi/shower room..sekali dengan tandas untuk..
 dua  orang pesakit..
dan
 air cond . .

3kali sehari makan. . .
kau tau "air asia" punya makanan ? yang kalau kau order satu makanan xlari rm10 . ..
tu pun belum pasti halal kah x . ..eh, terlepas~
aku  rasa makanan yang disediakan di situ jauh lagi ok . ..
sedap kau tau ..akutausebabakumakan ><" 


well...
sekurang-kurangnya . .. 
semua free lah kan ...

hehek~




sempat ambil beberapa gambar..





dan..

oh ya . ..

ayah aku makin sihat n_n  ..
masih lemah lah .. . tapi lagi ok berbanding minggu lalu semasa di wad semi-kritikal di Queen 1 ...

sebenarnya ayah aku kena jangkitan virus kencing tikus. .
tapi kalau orang tanya sakit apa aku cakap sahaja "jangkitan virus d hati"
sebab aku xsanggup mau cakap "detail"..hie
bahaya kau tau penyakit tuh . ..
sekejap shaja manusia bisa pergi ...ngee

tapi sekarang memandangkan perkara makin positif...
aku pun berbahagia lah bercerita. . ..kongsi .. 
he 

.................

berikut ialah khabar ayah secara visual 
=3


(masih lemah~)



(setelah aku paksa senyum) hiee


hmm...
walau apapun . ..
kau perasan ...
betul tidak aku cakap...
bahawasanya..
ayah aku ensem..
 Xp 
ekeke
Xp


(setakat ini hanya mampu solat duduk)

(orang solat pun di ambil gambar..  xpatut~. ..anaksiapalah~~)
nyeee~



Jadi ...
sebagai konklusi. ..

kalau ayah ensem anak pun *^">..!~.. 
Xp

terima kasih kepada anda yang telah mendoakan ayah. ..
semoga Allah membalas jasa baik kalian . .
dan . ..
semoga Allah sayang kau lebih..
n_nv














4 comments:

  1. ALHAMDULILLAH...ayahnya makin sihat...:)

    ReplyDelete
  2. iya . .. alhamdulillah . .. jazakillah atas doanya kak. ...ehehe =3

    ReplyDelete
  3. awak. muka ayah awak sama la ngan muka awak. hehe.. :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehek, terima kasih awak,... sayang awak Xp <3

      Delete