Sunday 23 September 2012

Ayahku. ..




Mood : (kontrolemosiyangsangatkesebakan) 
~~~
kalau boleh 
setiap langkah  aku bejalan ke kuliah 
mau aku sertakan dengan titisan airmata. .
U_U, 
uhukss~ 
heheh
semalam. .
jam 3:45pm..
aku di hospital
demand/insist...
 minta kebenaran dari doktor untuk jumpa Ayah
akhirnya kakak sepupu aku xtahan tengok aku kena ignore..dia sendiri bercakap dengan doktor..
then ...
baru dapat aku melangkah masuk ..ke wad zone Semi-kritikal..cari ayah..
seorang doktor perhati aku dari jauh..
.mungkin dia hairan dengan kehadiran aku.sepatutnyaxbolehmasuk...
lantas aku bertanya "excuse me, emm..where can I meet En. Rosle? he's my father" (bajetspeakingkunun)
"owhh...there he is...(sambilsenyum)"
"thank you":)
dari jauh...
rupanya ayah dari tadi perhati anak dia..
 yang terpinga-pinga dengan beg sandang..
mencari dia...hie
"Ayah :) .... Assalammualaikum,.. Pija mau balik Keningau sudah"
Dengan kening yang xbergerak(tenang) . ..Ayah senyum..
"bha... hati2 . .."
aku salam . ..buka niqab... dan kucup kedua belah pipi  ayah. ..
"doakan pija ayah... pija baca dalam hadis sahih..bila ada org sakit..minta doa dengan diorang sebab doa mreka makbul... lagi sebab diorang dekat dengan Allah" hehe :)
ayah angguk dan senyum(gembira) ..
sambil menatap wajah ayah..aku senyum...
"jalan dulu ayah" =)
perlahan aku alihkan pandangan...dan... sambil menahan sebak .. .aku melangkah keluar..
:')

ini perempuan . ..
mau belajar lagi dan lagi . ..
untuk nafi kekuasaan mahluk. . .
Allah yang datangkan penyakit ...
Allah juga yang akan sembuhkan . ..
pasti 
;)

InsyaAllah...
doa. ..
lagi dan lagi ..
sampai tiada lagi..
:')
.............
kau yang menaip....
sila berhenti di sini.. dan mulakan revision ..
Sesunggunhya test bisuk Adalah killer..
sekian,..harap maklum~
;)

*ayah ku tetiba kena jangkitan virus di hati .... .. kini aku tau apa virus apa cuma aku malas mau mention kerana ianya terlalu  #^*sedih* @!  
hie
harapnya. ..
 tulung2 lah doa kan ayah ku ya. . kerana dia orang handsome.. hehek... =p
dan..
dan..
supaya dia boleh jaga aku lagi .. .
n_n
terima kasih 
~~~~




6 comments:

  1. mudah2an la ayah kmu cpt smbuh.. amin.. sy akan doakan... =)

    ReplyDelete
  2. semoga ayahnya cepat sembuh dan masih boleh menjaga anaknya..:)

    ReplyDelete
  3. hampir menitis jg air mata baca.. alhamdulillah, ayah hafizah semakin sembuh jugak kan.. inssyaAllah sakit penghapus dosa,, moga2 ada peluang bertemu dengan insan hebat itu,^___^

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheh . .. ayah da 95% sembuh. ..ALhamdulillah :}. ..
      InsyaAllah..Ayah org biasa shja n_n . . . .
      Syukran ;3

      Delete