Friday 21 September 2012

fitrah manusia


Assalammualaikum 
=3

kau tau..
patut sekarang aku buat kerja yang pensyarah depan  suruh buat..hie
tapi . ..
aku xda selera mau buat . .
eheh 
=3

aku buka blog..
sebab..
aku mau ungkap...
apa yang tersirat di hati aku sekarang . .
sob~ sob~
u_u 

ehehe~(perempuaninilahjuga)~

kau tau kenapa nama blog aku "yang tersirat Di hati" ?
sebab di sini la aku conteng semua barang yang benar2 TERSIRAT  dihati ku yg cumil(kotor)  ini . . 
XD

kalau yang TERSURAT tu semua aku sudah  buang/lempar marata2 tempat  kan . . 

ngeee~



aku sebenarnya xbanyak cerita tersurat untuk bercerita 
aku lagi suka mendengar dan bertanya yang aku rasa perlu bila berkomunikasi dengan urang..
he~

bukan pa..
aku rasa xda pun urang mau ambil tahu cerita tersirat d sebalik muka chumil perempuan ini Xp
haha
(silakanmenyampah) 
Xp



sebab itu..
aku xbanyak bercerita sangat dengan orang ..akurasalah~ 
kalau kau rasa aku banyak bercerita dengan kau awal2 aku cakap..
tahniah~~
kerana menjadi se urang yg bisa bikin aku bercerita . .
ngeheh

dan. . .
dengan suka suki nya aku . ..
menconteng segala cerita tersirat di blog aku yg setia mendengar dan menerima apa jua kata2 kesat yang aku lempar ..
ok sikit lah kan . .. daripada aku lempar kata2 kesat di muka buku sana..
hehek

okeh
habis mukadimah. . .
skarang kepada isi...
hoho~

kisah bermula~ . ..
di tempat aku belajar . .. 
aku dikenali dengan muka "innocent"  uhukks . .. (kununbegitu) Xp

budak baiklah kunun urang bilang . .. 

tapi . ..

kita lagi kenal diri sendiri kan.. =)

emmhhh.....

di sebalik orang bilang "budak baik" itu . ..
kau xtau... .
apa dia buat salah . ..
yang kau nampak semua baik...
paling2 pun kau nampak 5% shja dia ter tonjolkan yang xbaik..
jadi . ..
kau pikir2 .. .
yang 95% benda dia buat xbaik lagi mana ???

kau tau tidak . ..
dia juga manusia biasa . ..
yang tidak lari dengan namanya "dosa"
tapi kau tau antara kau dan dia apa beza ?
kau tidak sembunyi diri mu yang sebenar .. 
kau xmalu mengaku diri mu apa ..
sementara dia . ..
"sok2 baik" orang indon bilang..he~
tapi di belakang dia sembunyi apa yang jelek..
yang baik2 saja dia tonjol..

jadi . . .
 semua   itu apa ?
munafik ??
hipokrit ??
talam dua muka ??
talam muka buku?? iya sebab sok post yang bagus2 saja~

kau masih rasa dia budak baik ??

='3

tapi walau apa pun . .
sinonimnya kau dan dia . ..
dua2 pun bergelar "insan"
"manusia" . ..
"Orang"utan , bukan~

kalau namanya "manusia"
semuanya pun ingin kembali pada fitrah. . 
yang ingin kan kebaikan . .
kebenaran 
=)

jadi . ..
seperti diri ku . ..
aku percaya...
setiap orang di sekeliling aku .. . 
yang masing2 bawa personaliti sendiri..
samada yang biasa . ..
luarbiasa. . 
atau yang..
orang kata budak  "baik" ..tapi sebenarnya "nampak maham" sahaja sepertiperempuanini.. .

semua juga pasti ada fikir sendiri .. .
ada usaha sendiri ...
 untuk jadi lebih baik dari semalam .. .
tidak pun banyak . . 
tapi sedikit2 . . .
lama kelamaan sedikit   . ..yang pun tidak nampak  itu ...
suatu hari nanti.. .
akan terpancar ...
kerana keikhlasan dalam meninggalkan dan melakukan apa jua perkara kerana Allah ..
pasti ..
insyaAllah 
=3 

(kepada "kak Ch_pa" yang tersayang..~ jangan terasa ya pada isi2 tersirat d blog ini. .. sesungguhnya ini hanya lah contengan adik kakak  tercinta yang belum matang tapi kunun mau kawin awal . . ekeke Xp Xp
  sayang kakak ... 
Xp
<3


*adedeii .. .. ku pikir2 .. . kalau sigu bahasa Melayu sekulah rendah aku baca nie  .. 
mesti dia kechewa . ..dengan Bahasa Melayu  aku yang tunggang langgang . .. hoho~~













3 comments:

  1. dear author, please reflect this post to me.

    ReplyDelete
  2. sometimes, ayat direct tu lebih mudah org nak faham untuk amik pengajaran.. juz my opnion la...

    ReplyDelete