Friday 7 September 2012

Jika Masa Singkat



Kau tau. . ..
kalau aku mati awal . . .
sekurang-kurangnya dosa aku xlah ter top-up lagi dan lagi . ..
sebab aku .. .
makin hari...
antara dosa dan pahala...
dosa yang makin banyak . . ..
kalau pun aku berusaha mau buat amal lagi dan lagi .. .
tapi aku tau...
tanpa aku sedar...
atau semasa aku sedar....
semua itu tetap xdpt tanding dgn dosa yg aku buat . ..
mulut,telinga, mata, kaki, tangan.  ..
semua jadi saksi..
u_u


tapi.....
kalau  umur aku panjang....
Aku boleh ....
infak apa yang aku ada . .. 
untuk agama . .. .
lagi dan lagi . . .
harta..
masa..
diri...keluarga...
untuk agama...

lagi pun..
boleh tambah amal . . .
=3
tapi  dosa tetap tambah
:'(

kau tau . . .
dari hari ke hari . ..
makin kau di beri kefahaman tentang maksud hidup...
makin tinggi ujian yang Allah akan beri...
sebab Allah mau naikkan lgi darjat yg lebih tinggi.
:')

kau caya ka x ?
kalau ko xpcaya . . .
cuba kau fikir . ..
dalam dunia nie siapa paling tinggi ujian yg Allah beri ?
mesti lah Nabi Muhammad ;)
sebab Allah mau angkat darjatNya paling tinggi di sisi Allah..
:')


tapi kau tau , .. ..
kadang . . .
aku rasa.....
penat. ..
u_u
aku xsekuat  Aisyah Humairah ,, 
jauh sekali seperti Maryam. . ..
yang tahan dengan fitnah dunia . ..
jauh sekali dengan Siti Khadijah...
Yang tinggi korban untuk agama . ..
u_u



mungkin . ...
ada baiknya. . ..
kalau  hidup singkat........
sekurang-kurangnya . .. 
 kalau umur singkat .. .
xsempat buat dosa yang belum di buat ...
hehe (apa la aku merepek ni)


Ya Allah . .. .
jadikan lah aku . .. .
dalam golongan orang2 yang sentiasa bersyukur....
u_u,







3 comments:

  1. lebih baik umur yang panjang, sebab walaupun kita banyak buat dosa tetapi kita usaha untuk bertaubat, walaupun dosa itu kita lakukan berkali-kali, tetapi kita masih mengharap keampunan dan kita berusaha ke arah itu,,, maka siapa lagi yang boleh mengampunkan dosa selain Allah ?

    yang peting kita usaha,,,kerana Allah x akan lihat hasilnya, tatpi Allah akan lihat usaha kamu...

    by -Abi (Hamka)

    ReplyDelete