Thursday 15 December 2011

Sahabat, senyap xmaksud saya lupa :')


Buat sahabat2  . .. yang jauh, dekat,  . ... 
coretan ini khas buat kamu... 
agar kamu tahu..
cerita di sebalik hati kecil saya ...
insyaAllah  . ..


Teman,...
andainya kamu tahu,

hati ini mudah tersentuh,
di saat teringat akan kamu,

mata ini amat mudah mengalirkan air mata,
di saat tebayang wajah2 kamu,


di saat tangan menadah doa,
bibirku bertutur lembut,
mudah sahaja menyebut sesuatu buat kamu,

di saat sampai berita tentang kamu,
mudah sahaja hati gelisah,
perasaan bercampur baur,
kadang risau,terharu,gembira,pilu,...
semuanya bertahktakan rindu..

Teman,
Saya senyap tanpa suara,...
namun,..
di sebalik itu saya berusaha,..
untuk 'follow up' khabar kamu,
melalui FB,Blog,dan bertanyakan rakan lain..
xda niat untuk 'busybody'  ..
Tapi kerana saya RINDU,...


juga kerana UKHWAH yang telah terbina atas Qada dan QadarNya,
InsyaAllah . ..


hanya Doa yang mampu saya titipkan dalam rindu itu,..


Teman,..

Hati ini teringin sekali mencari peluang untuk bersua lagi,
Melihat senyum manis kamu,
Yang memberi  secebis kekuatan,
Mendengar tawa riang,
Mendengar nasihat dan cerita2,

Saya Rindu,
 mendengar tangisan kamu pada 1/3 malam bersama2 untuk memburu Redha Allah,
 bercakap tentang kebesaranNya bersama kamu,
Sungguh,
Ya Allah Aku Rindu  .. ...


Teman . ..
semakin hari saya makin mengenal diri,
Kadang kala tergerak hati untuk 'texting' dengan kamu,
sekadar untuk 'BE IN TOUCH'
Tapi, .. ..
Entah,...Saya  lebih suka berdiam u_u...
(sayapunxtahukenapa) ... memang macam tu . .
Hasilnya,.. saya sendiri KERINDUAN,..
 Sedari saya sekolah di MRSM KK lagi,
Beberapa orang,(majoriti classmate), menyimpulkan bhawa saya pendiam orangnya,
Begitu jugalah di MRSM Tawau,..
Sehingga sekarang di IPGM Keningau,..
Begitu juga lah 'orang katakan' . .
Dari dulu saya xkisah,..sebab saya xrasa 'itu' kena pada diri saya..
Tapi kini,.. Saya sedar,. saya memang benar2 xsuka untuk kerap bercakap/bersembang,..
Saya SUKA bercakap, ''hanya dalam keadaan tertentu''...
Maafkan saya u__u ..



Teman,..
Dalam kesempatan ini saya ingin bercerita 'sesuatu',
Untuk kita bentuk satu fikir,
Agar,...
Jauh mana pun kita,
Lama mana xbersua,
Hati kita tetap dekat,
bersatu, ..
Dalam satu fikir,..
iaitu . ..
UNTUK BAWA AGAMA ALLAH . .
Perintah ALlah dalam AlQuran,..(Ali Imran 110,104) (byklagitapixingat)
InsyaALlah,..
Kenapa?
sebab itu jalan paling selamat di dunia ini Teman,..
xda jalan lain,..
Kita xboleh fikir atas iman sendiri sahaja,

"setiap orang yang mati dalam kekufuran di hujung dunia, biarpun kita di sebelah hujung dunia lagi,kita tetap akan dituntut oleh dia"

sama2 kita fikir atas agama,
Bagaimana untuk selamatkan diri,keluarga,dan umat nabi yang lain daripada api neraka?

KIni, manusia berlumba2 mengejar kajayaan yang sementara,..DUNIA..
Teman,..sama2 kita ingatkan diri,..

di Akhirat kelak,... 
Adakah soalan yang berbentuk begini :
(Engkau Fulanah Binti Fulanah, ada sijil apa? Diploma,Ijazah,PHD ?(all the sort~)

Kejayaan yang sebenar(kekal) ...ialah sejauh mana kita taat pada perintah ALlah, dan sejauh mana kita mengikuti Sunnah2 Nabi SAW . ..
Saya xbermaksud untuk menyeru kita abaikan pelajaran...
TAPI . ..
pesanan seorang ulama : (Jangan ambil dunia tapi lupakan akhirat, 
                                      Jangan ambil akhirat sahaja tapi tinggalkan dunia,
                                      Tapi.. 
                                       Ambillah AKHIRAT dan jangan tinggalkan DUNIA.)

*Bentuk niat betul2 untuk apa saya buat itu dan ini,..
Untuk apa Aku belajar tinggi2?
Untuk cari Redha Allah,..
InsyaALlah :)
Belajarlah sungguh2, tapi utamakan AGAMA ... 
Jadikan pelajaran sebagai satu dakwah,
"ORANG YANG BAWA  AGAMA DALAM HIDUP JUGA BOLEH BERJAYA"



TEMAN,..
Saya xda niat untuk dakwah apa2 pada kamu,
Saya hanya ingin bercerita,..
kerana bila saya bercerita begitu, saya sebenarnya mengingatkan diri sendiri,
niat saya yang sebenar2 ialah untuk dakwah=seru diri sendiri,
IsnyaALlah,
sama2 kita manfaatkan apa yang baik..
InsyaALlah :)


Nasihat dan pesanan saya buat kamu sahabat2...
Jaga Diri baik2,
Pelihara Iman,Bajakan ia agar subur,
Jaga Kesihatan,
Jaga ZIkrullah,..
InsyaAllah...

Semoga berjumpa,
Di tempat yang kekal,
Dengan sebaik2 keadaan,
Aminnnn Ya Rahman. . .


PERSAHABATAN ini anugerah dari Allah,
ATas sifat Rahimnya,
 Suatu nikmat buat kita,
KENAPA?
Kerana terbina Atas landasan Mardhotillah...
InsyaAllah :')



LOVEYOUALLFILLAH!!

6 comments:

  1. Sayang Ukhti Pija.. Syukran yah ukti!! :') Semoga kta sntsa di bawa lindungan oleh Allah S.W.T.. AMIN!

    ReplyDelete
  2. Ella : take k dear :) . . .

    Muniza : aminnnn . . .. begitulah yang d harapkan,.. semoga kita semua pergi dengan Kalimah iman,..InsyaAllah . .. Love u more sist n._n

    ReplyDelete
  3. sa pun pendiam jugak..erti kata lain suka mendiamkan diri, bukan lupakan tapi x maw ganggu korg..hehe..kalau rindu dgn korg, slalu gak tgk smua pic n video lma2..kdng2 x sedar T.T , sob, sob..
    Thnx pija..
    **Bestfriend til Jannah, insyaALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm :') Ima .. . Iloveu. .. fillah ^^ <3 take care !:')

      Delete
  4. syukran pija..mis u v3 much..=(

    ReplyDelete