Tuesday 22 November 2011

selamat bermujahadah di jalan Allah :)

Fadhilat orang yang keluar di jalan Allah :
- sejenak ber ada di jalan Allah, maka itu adalah lebih baik daripada beribadat di depan  hajarul aswad pada malam lailatulqadar.


-sepagi atau sepetang berada di jalan Allah adalah lebih baik daripada seluruh dunia dan seisinya.


-debu-debu yang melekat pada orang yang keluar di jalan Allah haram api neraka untuk menyambar hatta asap nya sekali.


-Dosa2 ibu bapadan  orang yang keluar di jalan Allah akan diampukan oleh ALlah SWT.


-Allah menghantar 7000 malaikat bagi setiap seorang yang keluar di jalan Allah untuk menjaga orang2 yang ditinggalkan di rumahnya.


banyak lagi..tpi..setakat nie,..itu sahaja yang Allah bagi saya ingat..hie

Buat ayah tersayang,.. semoga ayah sentiasa diberkati oleh Allah... semoga ayah dipilih antara mereka yang ditinggikan darjatnya di sisi Allah...saya rindu ayah.. ayah taw kan ? :) tapi saya maw jadi anak solehah.. biar pun saya rindu..tapi saya tetap rela/redha kan ayah untuk keluar di jalan ALlah.. 40hari tu bukan sekejap bagi saya ayah...hampir setiap hari saya menangis rindukan ayah..kenapa ? sebab  kalau ayah di rumah semasa saya cuti sekolah ayah selalu ingatkan saya tentang ALlah..ayah selalu cerita tentang sahabat2 dan sahabiah2 zaman dulu...ayah banyak bagi nasihat untuk saya... ayah ,..saya sayang ayah... ayah taw kan ? :) ayah,.. kalau saya rindu ayah,..saya akan doakan ayah... ayah pun selalu doa kan saya kan ? :) ayah,.. saya tetap akan ingat pesan ayah...
"xpa kita banyak korban masa bersama di dunia,.. kerana dunia ini sangat sekejap/sementara...semoga apa yang kita korban di dunia ini,..akan pertemukan kita di akhirat kelak,... dengan keadaan yang jauh lebih baik...."
 iya ayah... insyaALlah !! sselamat bermujahadah di jalan Allah ayah :)


Buat Abang dan adik yang tersayang,.. saya rindu kamu...kamu taw kan ? :). .. tiap kali saya lalu bilik kamu saya mesti ingat kamu...terbayang kamu sedang tidur... hiee     abang....adik....saya rindu untuk bergurau dan bermain2 dengan kamu... rumah nie sunyi xda kamu.... abang,..saya rindu untuk bercerita tentang saya di sekolah...rindu juga dengar abang bercerita tentang abang di sekolah.. biasanya kita hanya akan dapat luangkan masa pada cuti sekolah... walaupun sekejap.... 
adik... kakak rindu untuk masak kan makanan kegemaran adik...sebab bila kakak masak kan adik gembira :) . ..kakak suka tengok,.. kakak rindu juga untuk bergurau...ketawa sama2...hie ;) ...tapi...... xpa...saya rela/redhakan kamu pergi di jalan Allah... saya galakkan lagi.. :) biar pun rindu tu sakit... tapi .."khabar kan lah berita baik bagi orang2 yang bersabar" :)
jaga  diri baik2 ya...
abang,..jaga adik baik2 ya...insyaALlah n._n  ...




Hari ini  seorang lagi orang hamba Allah keluar di jalan Allah... MasyaAllah=kehendak ALlah... 


Buat teman seperjuangan... semoga kamu dapat apa yang kamu niatkan semasa dalam khuruj ya... jangan risau...keluarga kamu pasti Allah jaga dengan total care punya! ngeee n._n 






coretan sebelum tidur :
malam nie saya tidur lewat sikit... ada tidur petang..hiee tadi saya tengok jendela..xda bulan..bintang pun xda..  tapi saya rasa......maw cari juga..... saya pakai tudung,..ambil  makanan kucing, cakap dengan mama saya      pergi luar kejap, bagi kucing makan... ngee sebaik saja saya keluar.... hujan renyai turun... patut lah xda bulan... saya tengok langit air hujan sedikit membasahi muka...he,... awan sahaja yang ada...   lepas bagi kucing makan  saya masuk....  


doa semasa hujan (ALlahuma soyiban nafiah)3x...insyaAllah dapat kebaikan sebanyak hujan yang turun. masyaAllah ~




selamat malam..:)

3 comments:

  1. jauh d mata dekat d hati..
    knpa ? sbb jauh tapi hati saling rindu..
    Moga Allah pilih umi dan pija dlm golongan org2 yg beruntung..
    titipkan rindu dlm doa.. insyaAllah.. :')

    ReplyDelete
  2. U_U, . ....
    benar ... jazakallah :')


    bulan ?
    no komen, heheh senyum,xperlu kata apa :))))

    ReplyDelete