Tuesday 15 November 2011

Keindahan Langit pada waktu malam~

~~~ Dalam perjalanan balik ke asrama dari masjid semalam,,.. Aku mendongak ke langit.. MasyaAllah~(kagum dengan kuasa Allah yang menciptakan keindahan langit yang sangat mengasyikkan) ... Lantas aku tunduk,..  sambil bermonolog(Maha Kuasa nya Engkau Ya Allah,.. betapa hinanya aku,..hanya Engkau yang berkuasa, mahluk tiada kuasa.. jika tidak dengan kuasa Mu,..Aku hanya sekujur tubuh yang yang tiada apa2.. tidak bisa berjalan,..tidak bisa berkata-kata..melihat,..mendengar,..solat,..mengaji..bernafas.. ALlah!!~~ betapa hinanya aku....betapa pemurah dan penyayangnya Engkau Ya Allah...biarpun Aku selalu sahaja lalai dari mengingati Mu.. namun tetap Engkau berikan semua nikmat itu.... Ya ALlah~,..
tubenaYa ALlah...
waraja'na Ya ALlah..
Wanadimna Ya ALlah ....

                                                         (gambar hiasan)
doa sebelum tidur~~
Ya Allah,..Aku mendambakan Redha Mu...
Andai malam ini malam yang terakhir bagi Ku,.. AKu Redha,..
Tapi hanya satu pinta ku,....
Redhai lah Aku..dan seluruh manusia di muka bumi...
sungguh Ya Allah,..perkenankan lah.... (,U_U)

                                                 selamat malam dunia zZZ

No comments:

Post a Comment