Friday 20 January 2012

"kau ... cuba ambil masa untuk fikir balik"


Pernah kah kau rasa . ...
bila kau dijemput ke sebuah rumah untuk "makan2" bersama teman2 lain ...
kau pun makan lah dengan "bismillah"  ... 
xsempat kau maw sendawa kenyang ...
sudah kau ucap "alhamdulillah" ...
maka ...
bercerita2 lah kau bersama "mereka" ...
Tapi ....tiba2 kau sedar sesuatu ..
rupanya mereka pun berhenti makan ...
sedang banyak lagi makanan dalam  pinggan mereka xhabis ...
kau pun berkata dengan tidak malu ...
"sini saya cuba habiskan"
mereka senyum nampak gigi ...
sedang mereka bercerita2... ketawa2 . ..
kau dengan bersungguh2 cuba makan segala makanan yang tinggal...
sampai satu ketika ...
si A bekata : (wah,..selera sungguh kau makan ya)
si B menyampuk : ( mimang nie dia..pelahap no. 1 )
si C  : ( kau nie xbaik kutuk orang )
kau dengan selamba : ( xpa..saya suka orang cakap saya kuat makan.. lagi pun .. mimang hobi saya makan sisa2 orang nie .. tinggi berkat(mukabaikkunun) .. 

SEMASA ITU KAU RASA MACHAM ????
A ) macham orang bodoh ?
B ) buat 'derk' ... asal Kau bahagia sudah lah  ..

jawapan hati kau.....


"xda rasa gelisah langsung ... kerana kau tahu kau xsalah ...kau rindu Rasulullah ...kau cerita lagi .. kau kenal rasulullah ?? kau rasa aku macham orang bodoh ?? pergi kau baca buku .. tinguk internet ... tanya orang alim ... macham mana sifat rasulullah ...
di situ kau fikir ...
bodoh kah dia ????atau aku yg "kureng faham"(jahil)  ........... 
em .. :)




p/s : minta maaf dengan bahasa yang agak kasar ... 
xda kaitan dengan siapa2...
sekadar bercerita ...  
semoga dapa di manfaatkan apa yang baik..
InsyaAllah :)





No comments:

Post a Comment